Fizika Deda Mraza: KOLIKO POKLONA TREBA DA PODELI?

Ako pretpostavimo da u trenutnim geopolitičkim okolnostima novogodišnje paketiće dobija bar četvrtina planete, može se proceniti da Deda Mraz mora da podeli čak 750 miliona poklona u toku samo jedne noći.

To znači da je ukupna zapremina svih poklona 1,5 miliona kubnih metara i da sanke sa irvasima na sebi vuku teret koji zauzima prostor kao i 600 prosečnih desetospratnih zgrada. Ako nijedan poklon nije teži od pola kilograma, ukupna masa svih poklona je bar 375.000 tona. Mada se ona polako smanjuje u toku noći dok Deda Mraz deli poklone, nema klasičnog objašnjenja kakvim vozilom je moguće pokrenuti toliki teret.

Čak i ako su irvasi čarobni, energija koju bi svaki od njih oslobađao za pokretanje tolikog tereta prevazilazi oslobođenu energiju u eksploziji nad Hirošimom, što je prilično nezgodno. Zato je neophodno problem razmotriti ne sa klasične, već sa kvantnomehaničke strane.

(S.B./Prema tekstu objavljenom u “Vremenu nauke”)

Foto: Depositphoto/nicoletaionescu

DEDA MRAZ PETKOM: Serija tekstova o fizici Deda Mraza zasnovana je na idejama iz kultnog naučnopopularnog teksta fizičara Marka Vojinovića „Deda Mraz kao makroskopski kvantni fenomen“. Ideja je da vam na primeru Deda Mraza, koji je svojom veličinom makroskopski objekat, demonstriramo inače teško razumljive zakonitosti kvantne mehanike koje uredno važe u svetu mikroskopskih čestica. Nigde se, naravno, ne tvrdi ništa o realnoj egzistenciji Deda Mraza – ne kažemo da on uopšte postoji. Ali, ni da ne postoji.