Fizika Deda Mraza: KOLIKOM BRZINOM SE KREĆU SANKE?

Deda Mraz poklone deli između 21 sat uveče i sedam sati ujutru 1. januara, a ako se u obzir uzme da se planetom kreće u smeru sa istoka na zapad i da prati vremenske zone, za ceo posao na raspolaganju ima svega 34 sata.

Kako bi stigao da za to vreme obiđe svih 100 miliona kvadratnih kilometara kopnenog dela Zemlje i poseti bar 750 miliona kuća, Deda Mraz bi se morao kretati relativističkom brzinom od bar 25.000 kilometara u sekundi, koja je skoro deseti deo brzine svetlosti.

Dakle, već ove grube procene ukazuju da tu svakako ne može biti reč o klasičnom makroskopskom fenomenu.
(S.B./Vreme nauke)

Foto: Depositphoto/sababa66

DEDA MRAZ PETKOM: Serija tekstova o fizici Deda Mraza zasnovana je na idejama iz kultnog naučnopopularnog teksta fizičara Marka Vojinovića „Deda Mraz kao makroskopski kvantni fenomen“. Ideja je da vam na primeru Deda Mraza, koji je svojom veličinom makroskopski objekat, demonstriramo inače teško razumljive zakonitosti kvantne mehanike koje uredno važe u svetu mikroskopskih čestica. Nigde se, naravno, ne tvrdi ništa o realnoj egzistenciji Deda Mraza – ne kažemo da on uopšte postoji. Ali, ni da ne postoji.