KOSMODROM

(Preporuka) Serija fascinantnih fotografija prikazuje uzbudljive trenutke neposredno pre i nakon lansiranja sa najvećih kosmodroma današnjice. Snimljena iz helikoptera, raketa ULA Delta IV Heavy priprema se da podigne novu NASA letelicu Orion na lansirnom mestu 37 u slavnoj bazi Kejp Kanaveral na Floridi. Na impresivno osvetljenom lansirnom kompleksu 3 u bazi Vandenberg u Kaliforniji na poletanje čeka raketa ULA Atlas V sa letelicom InSight koja putuje na Mars. Grupa fotografa lovi trenutak poletanja ruskog Sojuza MS-01 koji sa kosmodroma Bajkonur nosi tročlanu posadu na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS). Četvrta fotografija prikazuje rusku letelicu TMA-06M kako poleće ka ISS takođe sa kosmodroma Bajkonur, koji se inače nalazi u Kazahstanu.

Naziv Kosmodrom nosi i jedan upravo lansirani naučnopopularni sajt. Kosmodrom – žurnal o Zemlji i svemiru pokrenut je 9. novembra (na rođendan Karla Sagana), a predstavlja, kako se navodi, portal „do fantastičnog sveta nauke i naučnih otkrića“. Novi vizuelno i sadržajno bogat sajt osnovala je naučna novinarka Nevena Grubač, jedna od najtalentovanijih autorki iz prve generacije časopisa Elementi koja već nekoliko godina živi i radi u Kanadi.

Zamišljen kao “žurnal o Zemlji i svemiru”, Kosmodrom za zainteresovanog čitaoca donosi obilje eseja o nauci i onom što je okružuje, pisanih izrazito karakterističnim stilom. Ovaj žurnal našeg doba protkan je ne samo naučnim zanimljivostima, anegdotama, nego i britkim kritičkim osvrtima i naročito specifično, svojevrsnim emotivnim ogledima. Kosmodrom će bez sumnje pronaći svoju publiku i dodatno upotpuniti sve zanimljiviji reljef naučnopopularnih portala kao što su Paralaksa, Elementarijum ili Odiseja (čije lansiranje takođe očekujemo u najskorije vreme).

Preporučujemo Kosmodrom: http://kosmodrom.rs/