Tribina “IMA LI ŽIVOTA POSLE ANTROPOCENA?”

(Najava) Za nekoliko miliona godina, geolozi budućnosti – koji možda neće biti sa ovoga sveta – mogli bi u slojevima tla prepoznati doba kada je planetom Zemljom vladao čovek. No, da li će tragovi današnjih ljudi trajati dovoljno dugo i predstavljati posebnu geološku epohu? Da li će ovaj sloj otkrivati kako je planetu jednom nastanjivalo uzvišeno stvorenje ili čudovišno biće koje je uništilo ekosisteme, izazvalo masovno izmiranje i potpuno izmenilo životnu sredinu? Da li će uopšte, zapravo, biti slojeva tla? Da li će postojati planeta nakon čoveka? I šta će sa njim biti?

Na prednovogodišnjoj tribini Instituta za fiziku u Beogradu u okviru inicijative “Nauka kroz priče” razgovaramo sa naučnicima iz više oblasti o efektima doba koje se sve češće naziva antropocen, doba čoveka. Tribina pod nazivom “Ima li života posle antropocena?” održava se na starom mestu, u Velikoj sali SKC, u ponedeljak, 23. decembra, u 19 časova. Ulaz je slobodan.

Tokom prethodne godine, Radna grupa za antropocen predložila je uvođenje novog doba u geološku istoriju Zemlje. Mada je čovek u geološkim skalama izuzetno kratko na planeti, njegovo delovanje na okruženje u poslednjih 12.000 godina (od poljoprivredne revolucije do danas) toliko je dramatično da mnogi geolozi govore o novom dobu. Međunarodna geološka unija prihvatila je antrpocen kao deo geološke skale, no, pojedini naučnici se ne slažu, ali, ova tema, svakako, otvara brojne dileme o ulozi i mestu čoveka kako na planeti tako i u svemiru.

Na tribini o slučaju antropocena govore:
dr Milan Ćirković, astrofizičar i futurista, Astronomska ospervatorija Beograd
dr Aleksandar Belić, fizičar, Institut za fiziku u Beogradu
dr Eva Kamerer, filozof biologije, Filozofski fakultet u Beogradu
dr Milica Kašanin Grubin, geolog, IHTM

Moderator tribine je Slobodan Bubnjević, “Nauka kroz priče”.

Dobro došli!