IPB TRIBINA “PRIČE IZ CRNE RUPE”

(NAJAVA) Šta se krije u crnoj rupi? Najveći naučni događaj ove godine bilo je objavljivanje fotografije okruženja crne rupe u središtu galaksije M87 koju je snimio tim od 200 istraživača okupljenih na projektu Event horizon teleskopa.

Najavljena kao prvi snimak dobijen direktnim osmatranjem, fotografija je preplavila sve svetske medije i društvene mreže, postajući jedan od simbola našeg doba. Sama fotografija, na radost astronoma, odgovara umetničkim predstavama i simulacijama koje su poznate još od sredine prošlog veka, ali uprkos tolikoj medijskoj pažnji, o prirodi crnih rupa, njihovom nastanku, fizici i filozofiji i drugim univerzumima, nije bilo mnogo reči.

Tim povodom, u četvrtak, 23. maja, u 19 časova, u Velikoj sali SKC, na tribini Instituta za fiziku u Beogradu u okviru inicijative “Nauka kroz priče” predstavljamo niz uzbudljivih priča iza crne rupe.

O fizici, psihologiji i filozofiji Ajnštajnovog univerzuma govore:

Dr Nemanja Martinović, astronom, Astronomska opservatorija Beograd
Dr Slobodan Perović, filozof, Odeljenje za filozofiju, Filozofski fakultet
Dr Marko Vojinović, fizičar, Institut za fiziku u Beogradu
Jelena Milutinović, naučna novinarka, Al Jazeera Balkans

U Velikoj sali SKC će nastupiti i specijalni gost tribine – dr Dragana Ilić, astrofizičarka sa Matematičkog fakulteta Univerziteta u Beogradu koja izučava supermasivne crne rupe i dala je doprinos istraživanjima koja su dovela do prve fotografije crne rupe.

Moderator tribine je Slobodan Bubnjević, „Nauka kroz priče“. Ulaz je slobodan.

Dobro došli!