SA DRUGE STRANE CRNE RUPE

(FOTO/VIDEO) Velika sala Studentskog kulturnog centra bila je krcata u četvrtak, 23. maja, na još jednoj tribini Instituta za fiziku u okviru inicijative “Nauka kroz priče”. Više stotina posetilaca okupilo se kako bi slušalo program posvećen istraživanju crnih rupa, inače podstaknut nedavnim objavljivanjem prve fotografije okruženja crne rupe.

Izvrsna atmosfera pratila je dinamičan razgovor tokom koga su sagovornici predstavlili širi naučni kontekst u kome je Event Horizon Telescope uspeo da načini fotografiju crne rupe u galaksiji M87. Govorilo se o istoriji astronomije, nauci u medijima, Ajnštajnovoj teoriji i raznim, zanimljivim i paradoksalnim osobinama crnih rupa.

Sagovornici su se posebno osvrnuli na ljudska čula i radoznalost kao aspekte koji utiču na naučna otkrića. Nakon brojnih reakcija publike, prisutni u sali su podelili i poruku da, uprkos izazovima u našem društvu, očigledno postoji značajna zajednica ljudi koji dele osećaj radoznalosti za pitanja iz nauke, a kojima su tribine Instituta i namenjene.

Na tribini “Priče iz crne rupe” govorili su: dr Marko Vojinović, fizičar sa Instituta za fiziku u Beogradu; Jelena Milutinović, naučna novinarka (Al Jazeera Balkans); dr Slobodan Perović, filozof iz Odeljenja za filozofiju Filozofskog fakulteta i dr Nemanja Martinović, astronom iz Astronomske opservatorije Beograd. Moderator tribine bio je Slobodan Bubnjević, ko-urednik „Nauka kroz priče“.

Zainteresovana publika mogla je, u posebnom “paralelnom univerzumu” tribine da čuje i specijalnu gošću tribine – dr Draganu Ilić, astrofizičarku sa Matematičkog fakulteta u Beogradu koja izučava supermasivne crne rupe i dala je doprinos istraživanjima koja su dovela do prve fotografije crne rupe, a koju je predtsaavila ko-urednica „Nauka kroz priče“ Marija Đurić.

Izadvačka kuća McMilan poklonila je knjigu Nil de Gras Tajsona “Smrt u crnoj rupi” za nekoliko posetilaca, dok je publika imala priliku da dobije i drugi broj časopisa “Odiseja” i uz sve to, majice sa slikom crne rupe.

Uoči tribine organizovana je elektronska anketa za posetioce na koju je odgovorilo više od 10 odsto prisutnih i koja je pokazala da polovina publike na tribine dolazi redovno, dok je druga polovina bila podstaknuta temom.

Anketa je pokazala i da je više od 60 odsto posetilaca ove tribine zainteresovano za teme iz matematike, fizike i astronomije, više od 50 odsto za teme iz biologije, istorije i uticaja novih tehnologija na život, dok je najniže interesovanje publika iskazala za teme iz oblasti ljudskog zdravlja.

Ako želite da budete na vreme obavešteni o narednim tribinama i drugim događajima u okviru inicjative “Nauka kroz priče”, prijavite se za NKP poštu. Više o prethodnim tribinama možete saznati na stranici programa tribina “Nauke kroz priče”.

GALERIJA