Tribina: “GDE SU SVI?”

(NAJAVA) Zahvaljujući vašem silnom interesovanju, naučnopopularna tribina Instituta za fiziku u Beogradu prošlog je meseca obnovljena i oživela u okviru inicijative „Nauka kroz priče“. Nakon impresivno velike posete tribini u oktobru, ponovo se okupljamo u četvrtak, 15. novembra u 19 časova, na tribini „Gde su svi“, kako bismo razgovarali o naučnoj potrazi za životom izvan Zemlje. Ulaz je slobodan.

Na tribini govore:
dr Milan M. Ćirković, astrofizičar/astrobiolog, Astronomska opservatorija u Beogradu
dr Branislav Cvetković, fizičar, Grupa za gravitaciju, Institut za fiziku u Beogradu
Dragoljub Dimitrijević, biolog, Inovacioni centar IPB*
Goran Skrobonja, pisac, izdavač i prevodilac naučne fantastike

Moderator je Slobodan Bubnjević, urednik “Nauke kroz priče”

Dobro došli!

Pročitajte više o našem PROGRAMU TRIBINA

Naši će gosti razgovarati o još jednom opštem i nerešenom pitanju moderne nauke koje se tiče svakog od nas. Pitanje o tome da li smo zaista sami u svemiru, poznato kao Fermijev paradoks, naime, predstavlja centralni izazov moderne potrage za životom izvan Zemlje. Ona uključuje istraživanje Marsa, drugih svetova u Sunčevom sistemu, ali i potragu za vanzemaljskom inteligencijom (SETI) u dubokom svemiru. Obnovljeno kroz inicijativu Breakthrough koju je svojevremeno podržao Stiven Hoking, pitanje je i medijski aktuelno, a nedavno je izazvalo buru sa tumačenjima kretanja vansolarnog objekta ‘Oumuamua.

Sve je počelo na jednom ručku u laboratoriji Los Alamos 1950. godine, u doba kad je NLO euforija bila zahvatila svetske medije. I dok su fizičari razgledali karikaturu letećih tanjira, slavni američki fizičar Enriko Fermi iznenada je svojim kolegama postavio sasvim ozbiljno pitanje “Gde su svi?” Fermi je mislio na to kako je broj zvezda u našoj galaksiji toliko veliki da, kada bi i sasvim neznatan deo imao planete pogodne za život, a na izuzetno malom broju od njih se razvila inteligencija, i dalje bi postojao ogroman broj civilizacija izvan Zemlje. Zašto nijednu nismo videli do sada?

Ispostaviće se da će to pitanje podstaći lavinu istraživanja, analiza i zatim, novih pitanja o prirodi svemira, civilizacija i ljudskog postojanja. Fermijevo pitanje je postalo deo opšte kulture, prelomno mesto SF žanra i povod za čitav niz raznovrsnih studija u astronomiji, fizici i biologiji. Jednu od njih, u izdanju Oxford University Press poptisuje i učesnik naše tribine, dr Milan Ćirković. O tome i nepreglednom broju tema koje se kriju iza Fermijevog pitanja, razgovaramo u Velikoj sali SKC.

Pridružite se: FB događaj

——

*Napomena: Došlo je do izmene učesnika u odnosu na prvobitnu najavu.