VRT FIZIKE: AJNŠTAJNOV KOŠMAR

(VIDEO PETKOM, Ep. 23) „Danas smatramo da je Ajnštajnova najveća greška što nije prihvatio kvantnu mehaniku. Međutim, on nije tako mislio“, objašnjava dr Duško Latas sa Fizičkog fakulteta Univerziteta u Beogradu u novoj epizodi „Vrt fizike“. U jubilarnoj 60. godini Instituta za fiziku u Beogradu, emituje se druga sezona ovog naučnopopularnog video-serijala zanimljivih priča iz nauke koji je privukao ogromnu pažnju na društvenim mrežama i u zajednici ljubitelja popularne nauke.

U epizodi posvećenoj Albertu Ajnštajnu dr Latas podseća da je slavni fizičar bio jedan od utemljeviča kvantne mehanike i da je prisustvovao gotovo svim značajnim okupljanjima pionira ove oblasti, ali da je na izvestan način nije prihvatio i nije razumeo.

U epizodi “Ajnštajnov košmar”, dr Latas govori o Ajnštajnovim najvećim dostignućima ali i o greškama koje je napravio tokom života – o tome kako je doživljavao svemir, o gravitacionim talasima i teoriji svega koju je Ajnštajn dugo pokušavao da postavi.

Video seriju „Vrt fizike“ proizvodi Institut za fiziku u Beogradu u saradnji sa “Naukom kroz priče”. Serija se emituje petkom, a svaka od epizoda posvećena je jednoj od ključnih tema moderne nauke. „Vrt fizike“ je inspirisan konceptom popularnih IPB tribina, koje su sve do epidemije virusa korona okupljale mnogobrojnu publiku u Velikoj sali SKC. No, umesto pred publikom, sa fizičarima i drugim istraživačima sada razgovaramo u bašti Instituta, na obali Dunava u Zemunu.

VRT FIZIKE Epizoda 23
AJNŠTAJNOV KOŠMAR
Gost: Dr Duško Latas

Autori: Marija Đurić i Slobodan Bubnjević
Scenario: “Nauka kroz priče”
Кamera/dron: Zoran Veljanoski, Bojan Živojinović (Tnjotech Solutions)
Saradnik u produkciji: Jovana Nikolić
Režija i montaža: Bojan Živojinović

Proizvodnja: Institut za fiziku u Beogradu, 2021.