VRT FIZIKE: TAJNA NJUTNOVE REVOLUCIJE

(VIDEO PETKOM, Ep. 26) “Njutnov doprinos u ujedinjavanje fizike, nebeske mehanike i zemaljske mehanike, prvi je tog tipa u modernoj fizici. On predstavlja svojevrsnu revoluciju u našem razumevanju načina na koji razmišljamo o prirodnim pojavama”, objašnjava dr Marko Vojinović iz Instituta za fiziku u 26. epizodi naučnopopularnog video-serijala „Vrt fizike“ u kom objašnjava u čemu se ogleda Njutnova revolucija u nauci i kako bi svet izgledao bez njegovih zapažanja.

„U Njutnovo vreme fizika nije bila formulisana kao nauka u današnjem smislu već su se ljudi bavili nečim što se nazivalo filozofijom prirode“, navodi dr Vojinović u epizodi „Tajna Njutnove revolucije“ opisujući drugu polovinu 17. veka i period velike kuge koja je zahvatila Evropu. Tokom dve godine epidemije kuge, Njutn se izolovao u rodnom selu i u potpunoj samoći uspeo da dođe do svojih najznačajnijih uvida u različitim oblastima fizike i matematike.

Video serijal „Vrt fizike“ (www.naukakrozprice.rs/tag/vrt-fizike) proizvodi Institut za fiziku u Beogradu (www.ipb.ac.rs) u saradnji sa “Naukom kroz priče”. Serijal se emituje petkom, a svaka od epizoda posvećena je jednoj od ključnih tema moderne nauke. „Vrt fizike“ je inspirisan konceptom popularnih IPB tribina, koje su sve do epidemije virusa korona okupljale mnogobrojnu publiku u Velikoj sali SKC. No, umesto pred publikom, sa fizičarima i drugim istraživačima sada razgovaramo u bašti Instituta, na obali Dunava u Zemunu.

—-

VRT FIZIKE: TAJNA NJUTNOVE REVOLUCIJE
GOST: DR MARKO VOJINOVIĆ

Autori: Marija Đurić i Slobodan Bubnjević
Scenario: “Nauka kroz priče”
Kamera/dron: Zoran Veljanoski, Bojan Živojinović (Twotech Solutions)
Saradnik u produkciji: Jovana Nikolić
Režija i montaža: Bojan Živojinović

Proizvodnja: Institut za fiziku u Beogradu, 2021.