VRT FIZIKE: IGRA ZVANA ŽIVOT

(VIDEO PETKOM – Ep. 01) Prvi od gostiju novog nauučnopopularnog serijala “Vrt fizike“, dr Aleksandar Bogojević, direktor Instituta za fiziku u Beogradu, govori o principima na kojima se zasniva čuveni Game of Life. Ovaj celularni automat osmislio je 1970. godine slavni britanski matematičar Džon Konvej (1937-2020) koji je, sticajem okolnosti, preminuo tokom epidemije COVID-19. Njegova, takozvana „igra zvana život“ predstavlja jedan apstraktan, ali intelektualno uzbudljiv model sveta.

„Zapanjujuće je koliko detalja i složenih struktura postoji u igri sa zakonima koji se mogu opisati u dve rečenice“, kaže dr Bogojević i objašnjava koliko svet igre Life može biti raznolik i bogat. Neizbežno, iz toga proizilaze pitanja o našem univerzumu. „Ako pravila ove igre shvatimo kao neki univerzum, da li on sadrži neka bogatstva koja su potpuno neslućena? Odgovor je da“, objašnjava dr Bogojević, pitajući se, uz to, da li u njemu može postojati i “život”.

Video seriju „Vrt fizike“ proizvodi Institut za fiziku u Beogradu u saradnji sa “Naukom kroz priče”. Serija se emituje svakog petka, a svaka od epizoda posvećena je jednoj od ključnih tema moderne nauke. „Vrt fizike“ je inspirisan konceptom popularnih IPB tribina, koje su sve do epidemije okupljale mnogobrojnu publiku u Velikoj sali SKC. No, umesto pred publikom, sa fizičarima i drugim istraživačima sada razgovaramo u bašti Instituta, na obali Dunava u Zemunu.

VRT FIZIKE Epizoda 01
Igra zvana život
Gost: dr Aleksandar Bogojević

Autori: Marija Đurić i Slobodan Bubnjević
Scenario: “Nauka kroz priče” (wwww.naukakrozprice.rs)
Kamera/dron: Zoran Veljanoski, Bojan Živojinović (Twotech Solutions)
Saradnik u produkciji: Jovana Nikolić
Režija i montaža: Bojan Živojinović

Proizvodnja: Institut za fiziku u Beogradu, 2020.