VRT FIZIKE: INTELIGENCIJA BEZ LJUDI

(VIDEO PETKOM, Ep. 21) „Nikada nećemo moći da imamo nauku bez naučnika“, kaže dr Antun Balaž iz Instituta za fiziku u Beogradu u dvadeset prvoj epizodi naučnopopularnog video-serijala „Vrt fizike“.

Istorija računara vezana je za velika naučna istraživanja. Prvi kompjuteri, a kasnije i internet, nastali su u velikim naučnim centrima (kao što je CERN) s ciljem da pomognu istraživačke napore. Da li će, ako se nastavi današnji razvoj veštačke inteligencije, pametne mašine jednom sasvim zameniti naučnike?

„Ako računari budu sposobni da razviju pravu inteligenciju, oni će postati naučnici“, kaže dr Balaž, koji – odgovarajući na ovo pitanje – detaljno opisuje istraživački proces, šta i kako naučnici rade, kao i zašto je prava inteligencija sasvim nezamenljiva za određene probleme. „Nadam se da će u budućnosti veštačka inteligencija moći da spreči sebe u onome što bi ugrozilo druge. Uostalom, to je način na koji pokazujemo da je neko biće inteligentno“, smatra dr Balaž.

Video seriju „Vrt fizike“ proizvodi Institut za fiziku u Beogradu u saradnji sa “Naukom kroz priče”. Serija se emituje svakog petka, a svaka od epizoda posvećena je jednoj od ključnih tema moderne nauke. „Vrt fizike“ je inspirisan konceptom popularnih IPB tribina, koje su sve do epidemije okupljale mnogobrojnu publiku u Velikoj sali SKC. No, umesto pred publikom, sa fizičarima i drugim istraživačima sada razgovaramo u bašti Instituta, na obali Dunava u Zemunu.

VRT FIZIKE Epizoda 21
Inteligencija bez ljudi
Gost: dr Antun Balaž

Autori: Marija Đurić i Slobodan Bubnjević
Scenario: “Nauka kroz priče” (wwww.naukakrozprice.rs)
Kamera/dron: Zoran Veljanoski, Bojan Živojinović (Twotech Solutions)
Saradnik u produkciji: Jovana Nikolić
Režija i montaža: Bojan Živojinović

Proizvodnja: Institut za fiziku u Beogradu, 2020.