VRT FIZIKE: RAĐANJE FIZIKE U SRBIJI

(VIDEO PETKOM, Ep. 28) Mada je danas jedna od naših najuspešnijih disciplina, sa značajnim istraživačkim ustanovama i svetskim velikanima poput Mihajla Pupina i Nikole Tesle, fizika u Srbiji razvija se tek nakon Drugog svetskog rata.

Naime, od Galilea Galileja i njegovih eksperimenata sa strmom ravni u 17. veku, u Evropi nastaje moderna fizika kao prva u istinskom smislu egzaktna nauka. Međutim, takav razvoj moderne fizike gotovo u potpunosti mimoilazi Srbiju.

Na samom početku 19. veka, u Austro-Ugarskoj, Atanasije Stojković, pisac, fizičar i astronom srpskog porekla, na slavenoserbskom jeziku piše delo “Fizika” koje zbog jezika kojim je napisano nije imalo veliki uticaj. U Srbiji će se ova disciplina učiti tek mnogo kasnije jer se prvi udžbenik iz fizike štampa 1851. godine, a piše ga jedan – lekar.

O tome kako je tekao početni razvoj fizike i kako se ova disciplina razvija tako kasno, da bi danas postala jedna od najnaprednijih, u 28. epizodi “Vrta fizike” govorio je Slobodan Bubnjević.

VRT FIZIKE: Rađanje fizike u Srbiji

GOST: Slobodan Bubnjević

Autori: Marija Đurić i Slobodan Bubnjević
Scenario: “Nauka kroz priče”
Kamera/dron: Zoran Veljanoski, Bojan Živojinović (Twotech Solutions)
Saradnik u produkciji: Jovana Nikolić
Režija i montaža: Bojan Živojinović

Proizvodnja: Institut za fiziku u Beogradu, 2021.