VRT FIZIKE: KAKO ODOLETI PSEUDONAUCI?

(VIDEO PETKOM, EP. 22) Nakon niza raznolikih tema o kojima su govorili istraživači iz Instituta za fiziku u Beogradu, finale prve sezone serijala „Vrt fizike“ posvećeno je komunikaciji nauke. Uz lavinu zabluda, teorija zavere i pseudonaučnih verovanja koja narasta ovih dana, epizoda odgovara na pitanje kako odoleti pseudonauci.

„Pseudonauka može da donese značajnu štetu. To jeste nešto o čemu moderna društva treba da brinu i da na neki način investiraju u takozvanu borbu protiv pseudonauke“, kaže Slobodan Bubnjević, naučni novinar iz Instituta za fiziku u Beogradu, objašnjavajući da ako nauka publici ne ponudi svoj pogled na svet, publika će tražiti alternativna objašnjenja sveta.

„Najbolji način je davati što više relevantnih informacija i detaljna objašnjenja zašto nešto nije nauka i zašto je nešto pogrešno“, kaže Marija Đurić, naučna novinarka iz Instituta za fiziku u Beogradu, objašnjavajući da nauka dobija dodatni značaj ako iz laboratorije izađe u javnost.

Video seriju „Vrt fizike“ proizvodi Institut za fiziku u Beogradu u saradnji sa “Naukom kroz priče”. Serija se emituje svakog petka, a svaka od epizoda posvećena je jednoj od ključnih tema moderne nauke. „Vrt fizike“ je inspirisan konceptom popularnih IPB tribina, koje su sve do epidemije okupljale mnogobrojnu publiku u Velikoj sali SKC. No, umesto pred publikom, sa fizičarima i drugim istraživačima sada razgovaramo u bašti Instituta, na obali Dunava u Zemunu.

VRT FIZIKE, epizoda 22: Kako odoleti pseudonauci

Autori: Marija Đurić i Slobodan Bubnjević
Scenario: “Nauka kroz priče”
Kamera/dron: Zoran Veljanoski, Bojan Živojinović (Twotech Solutions)
Saradnik u produkciji: Jovana Nikolić
Režija i montaža: Bojan Živojinović
Proizvodnja: Institut za fiziku u Beogradu, 2020.